קניתם דירה חדשה מקבלן וגיליתם בדיעבד כי קיימים בה ליקויים רבים?
כשרוכשים דירה חדשה מקבלן, היום לו כולנו מצפים, הוא יום המסירה. אולם, למרבה הצער, לחלק מאתנו, צפויות הפתעות לא משמחות, במסגרתן נגלה ליקויים, נזילות, אי סדרים בבניה וכו’.
חלקנו נגלה את ליקויי הבניה, רק לאחר שניכנס לגור בדירה.
לעיתים, הקבלן ינסה לברוח מאחריותו לליקויים וינסה “להפיל” את האחריות על קבלני המשנה שלו, קבלן החשמל, האינסטלטור, הטייח, הרצף וכו.
חוק המכר דירות מעניק לכם – הדיירים – הגנה ומטיל באופן ברור את האחריות לביצוע תיקוני הליקויים בדירה על הקבלן. אם הקבלן מסרב לבצע את התיקונים, ניתן לתבוע אותו, באמצעות עו”ד המתמחה בתחום, וכן, להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי ושיכון.
כדי לנסות ולהימנע כמה שיותר מסחבת בנושא, חשוב כבר בשלהב החתימה על החוזה לתחום את הזמן לביצוע תיקונים לאחר מתן הודעה לקבלן. חשוב כי ירשם כי האחריות לתיקון הליקויים מוטלת על הקבלן הראשי ולא על קבלני המשנה השונים, כדי שלא תאלצו “לרדוף” אחרי כל אחד מקבלני המשנה.
חוק המכר דירות מגדיר גם תקופות, במסגרתן מחויב הקבלן לתקן ליקויים ו/או אי סדרים שהתגלו בדירה, על פי דיווח הדיירים. תקופות אלו נקראות “תקופת בדק” ו”תקופת אחריות”.
יובהר כי חלק מן הליקויים שעלולים להתגלות הנם ליקויים בולטים וברורים לעין בלתי מקצועית וחלקם נסתרים, אשר רק מהנדס המתמחה בתחום יוכל לגלותם, כך למשל חדרים אשר נבנו כשהם קטנים יותר מהגודל המינימאלי הקבוע בחוק ובתקנות.
משרדנו מטפל בתביעות רבות נגד קבלנים בגין ליקויי בניה. בתיקים אלו אנו עובדים בשיתוף פעולה והתייעצות עם מומחים בתחום, לרבות מהנדסים, שמאים, מודדים וכיוצ”ב.
אם רכשתם דירה חדשה מקבלן וגיליתם בה ליקויים רבים ? אם אינכם בטוחים אם יש לכם זכות תביעה, פנו אלינו ואנו נדאג כי תקבלו את המלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לכם.
לפרטים ומידע נוסף מלאו את טופס הצור קשר ונחזור אליכם בהקדם!